tisdag 22 juli 2014

3 veckors bilder och massor av nytt

Men vi startar väl med bilderna?
3 veckor redan. Jämför med 2 veckors bilderna så ser ni hur de  utvecklats och blivit så mycket sötare.
Ja det är faktiskt möjligt!

Vikt 1066g

Vikt 990 g

Vikt 1021 g

Vikt 1021 g

Vikt 972 g

Ludde är minst i gänget med definitivt inte liten ändå. Tjock och rund som de andra men lite mindre i storleken.
Är helt säker på nu att Laban är klartecknad och ev Loke och Loffe också.
Jag har ju nästan aldrig haft brokiga /klartecknade innan och det är inte lätt inte.
Tror nästan inte vi blir helt säkra förrän Maria "farmor" till valparna varit här och kikat.
Alla har fått eller börjat få sina tänder men Mimmie klagar ännu så länge inte på att de biter henne.
Men hon är allt lite knas nu ska hon står upp och dia dem. Hon kan vara smart också för Mimmie är ju inte så stor så kanske hon gör så för att ge dem bättre plats.
Nyheterna då? 
Jo husse upptäckte ett gäng rymmare när jag var på jobbet.
Återigen har aldrig haft 3 veckors valpar som rymt ur valplådan så tidigt.
Men det var bara för valparna att flytta in i "stora" valphagen istället.
Ja större än valplådan är den men kommer att bli ännu större så småningom.
Först kände de sig lite vilsna. Inget syskon på nära håll.
Men tog inte lång stund innan de sov.

De är trygga och tar sig an nyheterna med lugn och sans.

Såklart är Mimmie med och inspekterar och hon kan hoppa i och ur hagen som hon vill.
Nu när det är varmt ligger hon gärna precis utanför på svala laminat golvet.
Fidelie trodde det var fritt fram nu men Mimmie gillade det inte riktigt.
Hördes ett litet mutter så Fidelie fick snällt gå ut igen.

Men nyheterna tog inte slut där.
De låg och sov i godan ro när jag kom med detta:
 Först så tittade de undrande vad var detta? värt att vakna för?
Men tog inte många sekunder innan det såg ut såhär:

Jag vill i verkar Loke mena

Loffes nos full av mat

 Vissa är rädda att missa något Ludde vill ha allt i kanten.
Kladdig ? jag?

Loke var rolig när jag tog dessa foton.


Han ser ju trött ut och helt plötsligt så..
däckade han bara
Såklart ville ju Mimmie se till så jag gett dem rätt mat och fick provsmaka resterna

Hjälp fick hon 

 Pyret och Ludde hjälpte henne med disken.

Som ni ser en händelserik dag för dem.

3 kommentarer:

  1. Men ååååååååååååååååh vad valpsugen jag blir nuuu!!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Emma!!! Du är så välkommen hit!!!!!

      Radera
  2. Snacka om sötaste valparna <3.
    Kram Carina H Blix,

    SvaraRadera