onsdag 16 juli 2014

16 dygn

Nu märker jag att de börjat höra. När jag sitter och pratar med dem lystrar de och försöker lokalisera vart det kommer ifrån.Sen kommer de på vingliga ben mot en.

 Ser ni hur färgen kommer mer och mer?

 Va pratade du med mig?
Men fortfarande är det mest äta och sova som gäller

 Man märker att värmen påverkar dem också
Ser ni Labans lilla röda prick?

Älskar dessa sovbilder.

Ibland får vi stå på kö för att gå pussa mamma.

och trångt har vi det ibland när vi ska sova

vi får sova skaföttes


och våningssäng blir det också


nästan så det är synd om oss=)
Loffe är killen som vill ligga på rygg och sova. Ibland när jag kommer in och tittar till dem tror jag han slutat andas för han ligger så stilla och snusar så lätt.

söta lilla Laban

Som ni förstår är allt lugnt och stilla. 
Mimmie har fått börja följa med på morgonrundan. Vilket hon gärna gör. 
Inga protester däremot får hon inte följa med på långa kvällsrundan och hon är nöjd med arrangemanget. Hon äter 8 dl högenergifoder med filmjölk på om dagen. Detta att jämföra med de vanliga 3 dl. Men går åt massor av energi av henne till alla valparna och jag vill inte att de ska "ta" på henne. Eftersom det är varmt diar valparna mycket så de är rejält runda och goa.
Till helgen blir det första avmaskningen och kloklippning nr2.
Tänk det är 90 klor som ska tas.
Längtar tills det blir dags att visa upp dem för valpköparna.
Ni kan ju redan nu titta i almanackan hur ni har det nästa helg eller veckan efter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar