tisdag 1 juli 2014

1 Dygn

Är så härligt att kunna skriva att allt är bra.
Tyckte när jag vaknade i morse att valparna växt så mycket över natten. 
En kontroll på vågen visar att alla ökat i vikt! Annars är det rätt vanligt att de tappar lite första dygnet men dessa små livskraftiga starka valpar gör precis tvärtom.
Samt att deras röda pigmentering ökat. Och så är det ju att det röda mörknar ju äldre det blir.
Nu är ju detta vår första kull brokiga/klartecknade så erfarenheten är ju inte så stor. Men Lowa fick för ett par år sedan en svart/roan tik som var vit idag är den så mörk .
Facinerade!
Nu lite bilder;
Se visst har de växt!
Så fina



Stolt mamma som faktiskt lämnade lådan för att äta men gillar mest när jag ligger bredvid och myser med henne. Då är hennes värld fullkomligt. Sina älskade små och mig bredvid.
mjölkbaren är öppen



 finns det hjärterum....

 ständiga omsorger
kameran nu igen!

den här lille parvlen skrämde mig trodde han låg klämd mot lådan och jag snabbt fram och tog bort honom.

Vad gjorde han? Kröp tillbaka till samma ställe.

Mammas vilja från början.



 Har så svårt att gallra bland bilderna.






1 kommentar:

  1. Så fina de är, och så duktig mamma Mimmie♡♡♡ Kram från Valles familj

    SvaraRadera