torsdag 19 juni 2014

7 veckors dräktighet dygn 49

Bröstkorg 66 cm
Midja 64 cm
vikt 15.2 kg
Vid läggdags igår kände jag de första små nätta sparkarna.
En magiskt känsla och fast klockan var nästan 22,30 så blev det ett sms till Gunilla för att berätta den stora nyheten.
Nätterna är jobbiga för Mimmie och mig. Hon pustar och stånkar. Ska vara nära eller ovanpå,hoppar ner på golvet för att sen inte komma upp igen utan hjälp.
Så håller det på hela natten. Men samtidigt ett så kärt göra.
Till helgen ska vi fixa klart valprummet sen blir det att jag och Mimmie flyttar in.
Pratade med Mimmies uppfödare i veckan och även Mimmies mamma hade blivit rejält stor.
I morse på korta morgonrundan la hon sig ner och rullade runt. Var inte speciellt sugen på att gå vidare. Som ni förstår det är korta rundor som gäller nu. Annars en glad och harmonisk blivande mamma med ett oändligt tålamod.
Mimmie ligger gärna på rygg och rätt som det var försökte Fidelie dia utan att Mimmie sa något.
Ja världens snällaste hund är hon.



2 kommentarer:

  1. Vi har en stabil pall vid sängen så att Buffy skall kunna ta sig upp och ner utan hjälp. Det tycker Buffy och jag är toppen, för annars väcker hon mig när hon vill upp. Vi tokiga hundmänniskor!

    SvaraRadera
  2. Vi har en stabil pall vid sängen så att Buffy skall kunna ta sig upp och ner utan hjälp. Det tycker Buffy och jag är toppen, för annars väcker hon mig när hon vill upp. Vi tokiga hundmänniskor!

    SvaraRadera